Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Bärnstenshalsband

Publicerad 2007-08-29 22:13:04 i Allmänt

 

Idag har jag satt på Cola ett bärnstenshalsband mot fästingarna. Jag vet inte om det hjälper, men det är ju inte skadligt så jag prövar. Redan i antiken använde de tydligen bärnsten, kanske en kunskap att ta upp igen?

 

I kväll körde vi igenom lydnaden tävlingsmässigt och Cola gick som tåget! Jag har fått en ny hund! Det är så himla kul att hon sluter upp och vill vara med igen, känns bra inför söndagen. Något som däremot inte känns fullt lika bra är platsliggningen *grrr* idag kröp hon! Är det inte typiskt, tänkte just när vi la platsliggningen idag att, vad skönt att hon ligger så fint. Hann inte tänka tanken färdigt, då börjar den lilla hunden plötsligt att krypa, *morr* Typiskt att det ska strula inför tävling. Får väl lägga platsliggning varje dag nu då! Igår var det spår, även det funkade kanon, utom vid slutet. Britt var mottagare, något som vi varit mycket dåliga på att träna. Så när Cola kom fram till slutet satt Britt helt sonika på en sten på andra sida grusvägen. Nu är det ju inte världens modigaste hund jag har, så det var faktiskt jättekonstigt att det satt en tant mitt i skogen. Efter viss tvekan tog hon i alla fall slutet och blev sedan överlycklig när det bara var tant Britt. Mycket nyttigt!

 

På lördag är det premiär för Pelle och Oska i elitskyddset, ska bli kul att se. Hoppas bara mannen kan hålla sina nerver i styr, 10 elithundar är det, jättekul! På söndagen är det som sagt Colas och min tur att debutera i lägre. Jobbar till 23.30 på fredag kväll, så man lär ju vara lite mör på söndag kväll, men vd gör väl det, man får sova på hemmet när man blir gammal!

På framsidan av hemsidan står ett citat som jag tycker är så bra, det finns ingenting jag inte kan, bara det jag inte lärt mig. Visst är det bra!

Nu är det dags för kudden igen, natti natt!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: kats

Publicerad 2007-09-01 00:12:52

Lycka till!!:-)vi håller tummarna.
vi är jätte trötta..varit ute och letat en gammal gubbe som kommit bort... kom hem för 20 minuter sedan... ´började leta kl 20,00. Jag hade båda hundarna med. Gubben hittades levande tack o lov.. men inte i mitt område där vi sökte me nhundarna jobbade mkt bra hela tiden i mörker.
Men nog om det... ännu en gång lycka till..ska tänka på er!
kram
kats, kocco och krutov... och jag förväntar mig en sovmorgon i morgon... hundarna är nu så trötta....hoppas de är morgontrött också:-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela