Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Så går det...

Publicerad 2007-04-22 14:25:14 i Allmänt

image8
Oska kanske undrar var budföringsmotagaren är? hm

Jaha, nu kan jag skylla på att mannen inte lärt in budföring och att inte hunden ska spåra efter färskt viltspår då. Lydnaden som jag har varit med och tränat gick ju naturligtvis galant, ;-) hm. 471,5 p vinst och ingen uppflyttning känns ju lite snopet, men spårar hunden vilt och därmed tappar tre pinnar samt ser ut som om hon har det berömda popcornet till hjärna på budföringen, ja då räcker inte specialen och då blir man bara godkänd. Vi får väl trösta oss med att det bara var två ekipage kvar efter spåren, jag och Oska och Britt och Karlson, indirekt har jag varit delaktig i båda ;-) Tyvärr blev ingen uppflyttad av oss.


Oska är otroligt kul att köra lydnad med, precis lagom balanserad, men ändå alert. Nu får husse tillbaka henne och ska försöka sig på skyddset första maj, då får ni hålla tummarna.

Har även hunnit med att lägga ett spår till Cola på den mest underbara äng jag sett, tack snälla Britt för att du visade mig stället. Som vanligt får jag väl säga numer gick spåret galant! Duktig lite vovve! Nu ska jag ta fram skyffeln och se om jag hittar något golv under allt hundhår. Hur kul på en skara är det med fyra mallenutter som fäller samtidigt, samt går in i huset efter det att de har grävt ute på tomten?

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Polishunden HUND

Publicerad 2007-04-23 09:47:04

Du som e kennelmamma har ju till uppgift att städa upp efter såna som vi....hihi...o de e inge synd om dig...ja säger bara: Hur kul e de att bo med två guldhamstrar varav en monstruös valp som är överallt...och vaknar före tuppen!!!?? Fast han e så söt då han sover...
Vov o vift från Polishunden HUND

Postat av: Maggie

Publicerad 2007-04-23 21:25:15

Husse sa nåt om ryggsäck, men jag vet inte vad han menade med det :-) Gick det lite fort kanske?
Men hur gick det för Karlsson då? Varför vann inte han?
Hälsningar Maggie

Postat av: Christine

Publicerad 2007-04-25 10:44:51

Glömde du att berätta om pipisen man får om man springer budföringen ordentligt...
Eller var det kanske husse som sa innan att man minsann inte får leka med såna:-)?!

Postat av: Oska svarar Maggie

Publicerad 2007-04-26 21:12:05

Karlson vann inte därför han är kelpie, jag vann därför jag är malle ;) Nej mamman var duktig hon sprang inte i spåret, det var jag som hittade lite godare dofter bara...;)Man måste ju försöka när det inte är husse man går med, det kunde ju ha gått!
Oska

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela