Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Rapport från Cola

Publicerad 2007-04-13 15:19:06 i Allmänt

Jaha, då fick man äääntligen komma till tals då. Har varit ute mycket på tomten de senaste dagarna, det är skönt, tyvärr så har mamman ökat på stakethöjden på det stället där vi tog oss över och käkade upp grannens kattmat he he. Käka kattmat var kul alltså, inte att hon höjde staketet, inte för att jag inte skulle komma över, men mamman står och lurpassar på en och blir så rysligt arg när man ?råkar? komma över. Så för husfridens skull låter jag det nog va ett tag. Jag har hjälpt mamman lite uti trädgården också, hjälpt till och fixat gräsmattorna lite, men tror du man fick något beröm för det, nehej, bara skrik och gap. Ja, då slutade jag med att gräva i gräsmattan och började släpa runt lite grejor som hon föste ihop med någon manick men massor av piggar på, kul grej fresten, den kunde man jaga och skälla på, men som vanlig fick man skäll för det också, hm.


Fast när vi tränar ihop, mamman och jag då får jag mycket beröm och smaskiga köttbullar, rolig boll och annat kul. Det är faktiskt lite kul med mamman när vi tränar, hon säger att jag lär mig bättre när jag får klura ut själv vad det är hon vill, och det gör jag faktiskt. Riktigt kul att gissa vad det är hon vill, och när jag gör som hon vill får jag massor av beröm, klart, man är ju hur duktig som helst! Har hittat på ett smart sätt att lura Nadja från sin nannakorg också, om jag ställer mig bredvid och tjatar, piper och låter, då tröttnar Nadja och går och lägger sig någon annan stans, och jag kan inta nannakorgen, he he.


Snart kommer husse hem och då blir det fullt hus igen. Fresten, vi kom inte med på tävlingen som mamman hade anmält oss till, nu får vi vänta på svar till nästa tävling och se om vi får vara med, hoppas det, måste ju visa världen hur duktig jag blivit, he he.


Tills vi hörs igen!

Slirrisar från Coola Cola

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela