Foggens Kennel

Tankar från en kennelmamma

Hurra för Ullis och Orka!

Publicerad 2007-04-21 18:21:31 i Allmänt

image7
Här bär Orka tungapporten fint


Idag var det en bra dag. Både söktrännig och lydnaden gick bra idag. Colas markeringar börjar sitta i söket, även om man kan kalla det för något slags ljud, så småningom kan man nog likna det vid ett skall?
Men det bästa och roligaste i dag är ändå att Ulrika och Orka fick cert i spår idag! 586,5 p och en andra placering med en tappad tungapport, det är inte illa pinkat. Framför allt med tanke på det strul arrangörerna utsatte henne för i går, heja Ulrika! Jag blir förvånad om vi inte får heja på Ulrika och Orka på SM. Det är så otroligt kul när det går bra för våra valpar, och jag blir så stolt kennelmamma.
I morgon är det min tur att inta tävlingsarenan med husses hund Oska, han ska döma på annan klubb, så jag passar på att tävla när det är hemmatävling. Få se hur det kommer att gå. Skönt att ha något att skylla på, jag menar går det dåligt har ju husse tränat fel, men går det bra är det ju min förtjänst, eller hur!

Till vi hörs igen!

Kennelmamman

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-04-23 16:14:50

Hi hi, så snygg hon är - ligger på hårt där i kurvan- ser lite ut som hon ska välta. Ja ja vi får höja nivån på det dära. Hon kan galoppera över hela apellplan med den där - så det var synd att hon tappade den. Men dom är ju som sagt inga maskiner.
Har startat ett ämne på aktivhund.se som handlar om att tävla på hemmaklubben under ämnet Spårhundar. Jag vill gärna ha kommentarer där!
Intressant att läsa vad folk tycker och tänker! Hälsn Ulrika

Postat av: kats

Publicerad 2007-04-29 20:11:56

Grattis Ulrika och Orka till cert poäng!
kats, kocco och krutov

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela